FANDOM

10 kroków do sukcesuEdytuj

Jeśli posiadamy już pomysł na biznes, albo zaczęliśmy prowadzić własną działalność, zawsze warto zastanowić się nad paroma kwestiami i zweryfikować to jak są one rozwiązane w naszym biznesie. Poniżej zamieszczonych jest 10 tematów, na które warto zwrócić uwagę wg. firmy Traffic Trends.

Content sklepuEdytuj

Wnętrze naszego serwisu internetowego to najważniejsza rzecz w naszym biznesie. To ono jest tym co oferujemy naszym klientom. Dlatego powinniśmy zadbać by było jak najlepsze, a przede wszystkim nasze własne. Zapytajmy siebie – co oferujemy? Jakie produkty czy usługi? Jakie ceny? Zadbajmy by opisy naszego asortymentu nie były skopiowane. Kwestia zawartości naszej strony jest bardzo ważna i powinniśmy poświęcić jej sporo czasu.

LinkiEdytuj

Nawet jeśli content naszego serwisu jest świetnie przygotowany, nikt nie odwiedzi naszego sklepu jeśli nigdzie nie znajdzie do niego linków. To właśnie linki prowadzące do naszej strony budują jej wysoką pozycję w wyszukiwarkach. Jaka jest nasza strategia zdobywania linków dla naszego serwisu? Czy potrafimy zapanować nad tym procesem i umiejętnie nim sterować?

Metod pozyskiwania nowych linków jest bardzo wiele, a dobrą skuteczność możemy osiągnąć mieszając różne techniki pod warunkiem zachowania zdrowego profilu odnośników z serwisów o różnej popularności.

Metody budowania linków:

  • metoda link bait

  • katalogowanie

  • Ręczne zdobywanie i wymiana linków

  • Publikowanie artykułów

  • Prowadzenie blogów i komentowanie

TytułEdytuj

Tytuł naszej strony www zawarty w znaczyniku <title> to jeden z niewielu elementów publikowanych przez wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, na który mamy realny wpływ. Dlatego nasz tytuł powinien być dobrze przemyślany by przyciągnąć potencjalnych klientów do naszej witryny. Wyszukiwanie działa na bardzo prostych zasadach: użytkownik wpisuje w polu wyszukiwania „coś” po czym pojawiają się wyniki. Wśród tych wyników, tytuły zawierające „coś” na początku znajdują się przeważnie najwyżej i to one przyciągną główną uwagę użytkownika.

OpisEdytuj

Opis naszej strony, reprezentowany w znaczniku meta:Description, to drugi element wyświetlany w wyszukiwarkach, na który mamy wpływ. Opis prezentowany jest zaraz pod tytułem, a najczęściej jest identyczny z tytułem, wypełniany taką samą treścią dla wszystkichpodstron lub pusty. Takie praktyki nie powinny być stosowane, gdyż jest to wielka strata dużej szansy marketingowej.

Nazewnictwo ma znaczenieEdytuj

Kategorie, na które dzielimy zawartość naszego serwisu, naturalnie indeksują się w wyszukiwarkach internetowych. To jak bardzo treść kategorii pokrywa się z najcześćiej wyszukiwanymi frazami może przynosić duże efekty. Mało popularne nazwy kategorii nie będą generować ruchu dla naszej witryny. Optymalizacja kategorii w naszym serwisie to ważny proces i ma znaczący wpływ na przejżystośc naszej oferty.

Długi ogon a główne frazyEdytuj

Pojęcie długiego ogona i głównych fraz może przybliżyć rysunek obok.

Longtail-wykres

Długi ogon vs główne frazy

Kwestia ta ponownie dotyczy tego jak nasz serwis będzie widziany w wyszukiwarkach i porównywarkach cenowych. Jeśli postawimy na główne frazy, takie jak "notebooki" czy 'rowery", o wysoką pozycję w wyszukiwarce będziemy musieli walczyć z ogromną konkurencją. Należy jednak pamiętać o tym, że użytkownicy którzy dopiero zastanawiają się nad zakupem czy inwestycją rozpoczynają poszukiwania właśnie od takich krótkich fraz. Alternatywą dla takiego rozwiązania jest długi ogon, czyli złożone frazy dotyczące konkretnych produktów (np. Opel Astra 3 1.6 16V rocznik 2008). Takie zapytania stosują użytkownicy zdecydowani na zakup konkretnego produktu. Są one jednak dużo rzadsze. Ruch generowany poprzez wejścia na naszą stronę z wyszukiwarki czy porównywarki jest dużo większy, podobnie jak szansa na to że odwiedzający nas użytkownik dokona zakupu. Stawianie na długi ogon daje szanse także na lepsze pozycjonowanie.

Naszym celem jest dokonanie optymalnego wyboru pomiędzy krótkimi i prostymi, a złożonymi frazami, który najlepiej dopasuje się do charakteru naszego biznesu.

Serwisy społecznościoweEdytuj

Prowadząc działalność w Internecie warto zaintersować się ogromnym potencjałem drzemiącym w serwsiach społecznościowych. Dodatkowe informacje z tych serwisów posiadają, w odróżnieniu do zwykłych linków, potencjał do pokazania kontekstu wypowiedzi. Taki link może zostać opatrzony komentarzami (pozytywnymi lub negatywnymi). Z wykorzystaniem serwisów społecznościowych związana jest także metoda link bait. Link znajdujące się tam mają szanse zostać "ugryzione", przechwycone przez kolejne osoby i umieszone w kolejnych serwisach, blogach czy forach. Więcej o serwsiach społecznościowych możemy poczytać tutaj.

Blogi eksperckieEdytuj

Klienci kupujący produkty które wymagają pewnego "zapoznania się z tematem" bardzo często próbują to robić, przed dokonaniem transakcji. Warto wyjśc na przeciw ich potrzebom i zaoferować im przystępne źródło potrzebnych informacji, opinii, testów, rankingów, zdjęć czy filmów. I nie chodzi tu o kopiowanie opisów dostarczonych od producenta czy udostępnianie promocyjnych wideo lub fachowo obrobionych zdjęć. Piszmy o swoich produktach, zamieszczajmy szczegółowe opisy, doświadczenia, poglądowe zdjęcia, które dostarczą naszym klientom jak najbardziej fachowych informacji i odpowiedzą na jak najwięcej ich pytań. Wysoka pozycja naszego bloga może skutecznie wspierać pozycję naszego sklepu.

Analiza ruchuEdytuj

Prowadząc profesjonalny serwis internetowy, nie możemy zapomnieć o nieustannym analizowaniu ruchu klientów i badaniu co jest dla nich interesujące, a co nie przyciąga ich uwagi. Tu z pomocą mogą przyjść takie narzędzia jak Google Analytics, czy np. produkty firmy TropMy.Net oferujące szeroki wachlarz możliwości badania ruchu na naszych stronach.

Pamiętaj o kosztachEdytuj

Skupiając się na wszystkich wyżej wymienionych tematach, nie możemy zapomnieć że z nauką, testowaniem i wdrażaniem nowych rozwiązań związane są koszty. Jeśli możemy sobie na to pozwolić, możemy pomyśleć o wsparciu ze strony profesjonalnych firm.

Źródło: http://traffictrends.pl/