FANDOM

W Polsce działalność gospodarcza może być prowadzona w dowolnej dozwolonej prawnej formie. W przypadku handlu przez Internet wyróżnia się dwie podstawowe formy prowadzenia działalności.

Formy prowadzenia działalnościEdytuj

  • Typowa działalność handlowa
Funkcjonuje na takiej samej zasadzie jak w przypadku standardowej działalności gospodarczej. Firma posiada własną siedzibę, biuro, magazyn, generalnie posiada własny adres, który jest ogólnie znany. Firma dzięki temu wzbudza większe zaufanie wśród klientów. Może być prowadzona w następujących formach: indywidualna działalność gospodarcza osoby fizycznej, spółka cywilna, osobowa spółka prawa handlowego (jawna, komandytowa i komandytowo-akcyjna), spółka kapitałowa (akcyjna i spółka z o.o.).
  • Sklep wyłącznie w Internecie
Wymagane jest jedynie zarejestrowanie działalności gospodarczej i posiadanie adresu internetowego. Siedziba firmy może znajdować się w dowolnym lokalu, adres nie jest istotny, ponieważ firma prowadzi sprzedaż wyłącznie w Internecie. Dość często wiąże się to jednak z koniecznością wypracowania pozycji na rynku i zaufania wśród klientów.