FANDOM

Jak brać udział w programach partnerskichEdytuj

Wybór programu partnerskiegoEdytuj

Aby wejść w program współpracy partnerskiej, należy na początku wybrać, która oferta jest dla nas najbardziej interesująca. To bardzo istotny etap, którego niepowodzenie może nas zniechęcić do dalszych działań w tym zakresie. Na start warto wybrać program zgodny z naszymi zainteresowaniami i tematyką naszego serwisu internetowego. Jeśli chcemy by udział w programach partnerskich był naszym głównym źródłem dochodu, warto zapisać się do większej liczby programów i zająć się promocją na szerszą skalę. Do podjęcia współpracy konieczne jest posiadanie konta bankowego (co w dzisiejszych czasach jest już raczej standardem).

Oferty programów partnerskich są często grupowane w licznych katalogach w Internecie. Bogaty katalog można znaleźćtutaj. Informuje on także o szczegółach dotyczących każdego z programów partnerskich, t.j. wysokośc prowizji, za co dostajemy prowizję oraz okres ważności linku partnerskiego (jak długo przechowywane będą dane Cookie, o tym że klient skorzystał właśnie z naszego linku).

Program-partnerski

Dotarcie do klientaEdytuj

Gdy zapisaliśmy się już do programu partnerskiego, otrzymaliśmy całą garść materiałów reklamowych, których możemy użyć. Naszym celem jest dotarcie do jak największej liczby klientów i przekonania ich do zakupu produktów w reklamowanej przez nas firmie, gdyż tylko takie działanie przyniesie nam zyski. Możliwości mamy bardzo dużo i nie musimy ograniczać się wyłącznie do bannerów na stronie internetowej. Reklamę możemy prowadzić za pomocą poczty elektronicznej, popularnych komunikatorów internetowych, for dyskusyjnych lub blogów. Zawsze jednak pamiętajmy by przestrzegać regulaminu związanego z programem partnerskim, w którym bierzemy udział.

Odbiór wynagrodzeniaEdytuj

Gdy zyski przeniesione przez klientów przekroczą progowe wartości ustalone w programie, zyski wpływają na nasze konto. To z pewnością najprzyjemniejszy etap naszej aktywności w programach partnerskich, zachęcający do dalszej pracy.

Rodzaje prowizjiEdytuj

Bezpośrednia
Edytuj

Najczęśćiej przysługuje Partnerowi, którego link był kliknięty jako ostatni. Obłożna jest ona zazwyczaj ograniczeniem czasowym (czasem wygaśnięcia danych Cookie). Jeśli w przeciągu czasu przewidzianego na ważność danych Cookie, klient, który skorzystał z naszego linku, dokona zakupu lub innej akcji, przewidzianej w zasadach działania programu partnerskiego, zostaniemy jednorazowo wynagrodzeni. Prowizją objęte są najczęściej zakupy, czasem także samo założenie konta.

Wieczna
Edytuj

Forma prowizji nie objęta ograniczeniem czasowym. Najczęściej zdefiniowana jest ona w następujący sposób
- klient, który skorzystał z naszego linku partnerskiego zakłada konto w polecanym przez nas serwisie, w którym odnotowana zostaje informacja o partnerze, który polecił klientowi ów serwis
- za każdym razem gdy klient dokona zakupu produktów lub usług, przysługuje nam pewna prowizja
- nawet jeśli ten sam klient skorzysta później z innego linku partnerskiego, by odwiedzić stronę polecanego przez nas serwisu (w którym posiada już konto) i dokona zakupu, także otrzymamy wynagrodzenie

Pośrednia
Edytuj

Niektóre z programów partnerskich oferują także formę prowizji pośredniej. Polega ona na zapraszaniu do współpracy w systemie partnerskim kolejnych osób. W ten sposób powstaje pewna hierarchia partnerów. Oprócz normalnych form prowizji (bezpośredniej i wiecznej) otrzymujemy także prowizję od zysków partnerów, których zaprosiliśmy do współpracy. Jeśli oni także zaproszą kolejnych partnerów, wzrosną za równo ich jak i nasze zyski wynikające z prowizji pośredniej.