FANDOM

Zarabianie na Blogu

Poniżej postaram się przedstawić najpopularniejsze sposoby pozwalające na zarabianie na Blogu.

Najpopularniejsi blogerzy na ogół ich nie wykorzystują gdyż w ich przypadku firmy same się zgłaszają aby się u nich reklamować oferując kontrakty reklamowe.

Natomiast jeżeli liczba naszych czytelników nie przekracza ponad 100 tysięcy i firmy same się do nas nie zgłaszają, to możemy być nimi zainteresowani.

Reklama kontekstowa

Reklama kontekstowa – jest to dostosowywanie reklam do treści znajdujących się na stronie, a więc reklamy są o podobnej tematyce co treści na stronie. Jeśli strona/blog dotyczy problemów związanych z samochodami, to reklamy kontekstowe będą np. reklamować nowe modele samochodów, czy serwisy z częściami itp.

Serwisy oferujące reklamy kontekstowe na ogół posiadają specjalne systemy do analizy artykułów i dobieraniu do nich odpowiednich reklam.

Reklamy kontekstowe to zarówno linki tekstowe jak i banery graficzne.

Stosowane są na ogół dwa modele rozliczania za reklamy. Właściciel bloga/strony dostaje pieniądze za kliknięcia dokonane przez czytelników na reklamach, bądź za czas przez, który reklamy były wyświetlane .

Ad sense- czyli najpopularniejsze reklamy kontekstowe

Ad sense jest produktem firmy Google, który jest najpopularniejszym spotykanym rodzajem reklam kontekstowych w internecie (około 30% rynku).

Jak działa Ad sense?

Welcome to Google AdSense

Welcome to Google AdSense

Google ad sense jak to działa

Ile można zarobić na google Ad sense?

Od kilku centów do kilku dolarów za klikniecie. Można skorzystać z poniższego kalkulatora, aby sobie zoobrazować prawdopodbne zyski.

http://www-4u.pl/google-adsense-kalkulator.php

I tak przy założeniu, że :

-Odwiedza nas codziennie 1000 osób

-Tematyka serwisu jest z okolicu sportu i zdrowia

-Klikalność :prawdopodobnie dobra

Możemy dziennie zarobić około 7 zł, uzyskując w skali miesiąca 215 zł.

Przy 10 tysiącach użytkownikach uzyskujemy około 2000 zł.

Reklamy kontekstowe na rynku Polskim

Na rynku polskim prócz Google Ad sense popularne są również reklamy oferowane przez naszych rodzimów gignatów jak Adkontekst oferowany przez Wirtualną Polske oraz OnetKontekst oferowany przez onet.pl

Według danych prezentowanych przez portal money.pl wynika, że reklamy kontekstowe oferowane przez tych dwóch graczy na polskim rynku docierają do przeszło 10 milionów użytkowników.

Adtaily

Adtaily to nic innego jak sprzedawanie miejsca reklamowego na naszym blogu za pomocą pośrednika, który oferuje do tego celu specjalny widget. Po wgraniu widgetu na strone (który wygląda jak tablica ogłoszeniowa), ustawiamy dzienną stawkę brutto za wykupienie reklamy w danym miejscu i czekamy, aż ktoś się skusi u nas reklamować z usług adtaily korzystają tacy giganci jak np. gazeta.pl, Coca Cola, Microsoft, Volvo, Groupon.

Adtaily chwali się, że z ich usług korzysta przeszło 12 tysięcy reklamodawców. Można u nich umożliwić wykupienie reklamy adtaily bezpośrednio za pośrednictwem portalu Adtaily (wtenczas ich prowizja wynosi około 50% od ceny reklamy), bądź można pozwolić reklamodawcy wykupić miejsce manualnie na naszej stronie stronie (wtenczas Adtaily pobiera prowizje w wysokości 30%).

Kwota wykupu reklamy jest transferowana na nasze konto dopiero gdy kampania reklamowa na naszej stronie się skończy/upłynie czas działania i będzie ona automatycznie pomniejszona o prowizje pobieraną przez adtaily.

AdTaily Self-Service, No-Commission Advertising on Your Website or Blog

AdTaily jak to działa